Sperre kort

Det er viktig å sperre kortet ditt så fort som mulig om det blir mistet eller stjålet. Du kan enkelt sperre kortet i mobilbanken eller nettbanken døgnet rundt.
Ikon av mobilbanken

Mobilbanken

Logg inn i appen og trykk på menyen øverst til venstre. Velg Mine kort, finn kortet som skal sperres, velg Sperr kort og angi årsak. Dersom du bare har forlagt det kan du midlertidig sperre kortet og fjerne sperren om du finner kortet.

Trenger du nytt kort, kan du enkelt bestille dette i mobilbanken.

Ikon av nettbanken

Nettbanken

Logg inn i nettbanken og velg Konto og kort. Deretter velger du Mine kort, og markerer kortet du vil sperre. Velg Sperr kort og oppgi årsak. Finner du ikke kortet, kan du midlertidig sperre kortet og fjerne sperren om du finner kortet. Trenger du nytt kort, kan du bestille dette samme sted i nettbanken.

Ikon av en telefon

Telefon

Ring Support24 på telefon +47 22 39 77 00.

Support24 hjelper deg døgnet rundt, året rundt. De kan hjelpe deg med å sperre kortet og bestille nytt. De kan også legge inn en midlertidig sperre om du bare har glemt hvor du har lagt kortet.

Det er enkelt å bestille nytt kort

Mor og datter sitter på kjøkkenet

Bestill nytt kort

Du bestiller nytt kort i nettbanken. Kortet kommer vanligvis i posten innen en uke. PIN-koden din er den samme som du har på de andre kortene dine. 

Logg inn i nettbanken Åpnes i nytt vindu

Har du glemt PIN-koden?

Du henter PIN-koden i nettbanken under Hente PIN Åpnes i nytt vindu

Har du mistet kortet ditt på reise?

Om du mister eller blir frastjålet kortene dine på reise har du flere muligheter:

  1. Rebestill kort samtidig som du sperrer det gamle, eller bestill nytt kort. Du kan også kontakte oss for å gjøre dette.
  2. Om det gamle kortet var tilknyttet Apple Pay eller Samsung Pay flyttes dette videre til det nye kortet selv om det gamle sperres. Du kan derfor fortsette å bruke mobiltelefonen for kortbetaling som før.
  3. Om det gamle kortet ikke var tilknyttet Apple Pay eller Samsung Pay, kan du legge til det nye kortet umiddelbart etter at det er bestilt, og like raskt betale med mobiltelefonen.
  4. Hvis du trenger å legge inn kortet i andre apper, eller bruke det på nett, finner du alle kortdetaljene dine i mobilbanken under "Digitalt kort".

Få hjelp hele døgnet

Ring Support24 på telefon +47 22 39 77 00