Veiledning Nettbedrift
Kom i gang
-
Ta kontakt med nærmeste Handelsbanken-kontor for å bli kunde. Du må ha organisasjonsnummer for å bli bedriftskunde.
Trenger du bekreftelse av aksjekapital?
Dette får du av rådgiveren din. Det påløper en kostnad for bekreftelsen. Se prisliste bedrift
-
I menyen velger du Logg inn - Nettbedrift.
Opplever du å bli kastet ut ved pålogging?
Forsøk gjerne ulike nettlesere, og prøv også å slette nettleserloggen for den siste måneden. Løses ikke problemet må du gjerne ta kontakt med Support Bedrift.
-
Kunder uten norsk BankID kan bruke løsningen Digipass. Kontakt Support Bedrift for å komme i gang.
Roller og tilganger
-
Ny bruker
I Nettbedrift går du til Administrasjon - Brukere - Opprett bruker. Her fyller du inn feltet og trykker registrer.
Utenlandsk bruker
Mangler personen norsk BankID? Ta kontakt med Support Bedrift som hjelper deg med å legge inn brukeren.
-
Du kan ha så mange administratorer du ønsker.
Ta kontakt med rådgiveren din eller Support Bedrift for å legge til en ny, endre eller slette en administrator.
-
I Nettbedrift velger du Administrasjon - Brukere - Velg bruker og trykk endre. Da kan du endre, tildele eller oppheve kontorettigheter.
Utskrift, oppgaver og rapporter
-
I Nettbedrift velger du Post og Info - Søk i arkiv - Kontoutskrift.
-
I Nettbedrift velger du Post og Info - Søk i arkiv - Årsoppgave.
NB! For å kunne hente ut årsrapporten må du ha innsynsrett på alle konti. Dersom du har en konto som er avsluttet i løpet av året må du kontakte rådgiveren din for å hente ut årsoppgaven.
-
Du bestiller revisjonsoppgave via rådgiveren din.
-
Du kan eksportere transaksjonsoversikten som Excel, CSV eller PDF-format.
-
Kontakt Handelsbanken-kontoret du hørte til for å få hjelp til å hente ut rapporter.