Handelsbanken er best blant bankene ifølge fersk undersøkelse fra EPSI om kundetilfredshet innen investering og sparing. – Vi jobber hardt for at kundene våre skal få et godt og helhetlig spare- og investeringstilbud, sier Cibyl Ekstrøm Kjerstad, leder for sparing og plassering i Handelsbanken Norge.
Aller best blant bankene
Med en tredjeplass totalt, og aller best blant bankene, er Handelsbanken helt i topp i en fersk undersøkelse fra EPSI om sparing og investering i 2024. Undersøkelsen måler hvor fornøyd kundene er med ulike spare- og investeringstilbydere.
Det er bare de spesialiserte plattformene på sparing og investering, Kron og Nordnet, som slår Handelsbanken i årets undersøkelse.
Dekker totalbehovet best
I årets undersøkelse mener imidlertid kundene at Handelsbanken er best på å dekke totalbehovet for sparing og investering – og scorer i tillegg spesielt godt på rådgivning.
– Vi kan hjelpe deg best om du ønsker å samle hele økonomien din hos oss, og få tilgang på din egen personlige rådgiver. Vi er til for kunder som ønsker å være langsiktige og ansvarlige med økonomien sin. Alt vi gjør er rettet mot å gjøre kundene våre enda mer fornøyde, sier leder for spare- og plasseringsområdet i Handelsbanken, Cibyl Ekstrøm Kjerstad.
I tillegg opplever kundene, ifølge undersøkelsen, at Handelsbanken oppriktig bryr seg om dem.
– Kundene våre ønsker en rådgiver som er oppriktig opptatt av hva som er best for deg. Derfor har rådgiverne i Handelsbanken hverken budsjetter, salgsmål eller bonuser. En rådgiver skal alltid ha kundens beste for øye, forteller Ekstrøm Kjerstad.
EPSI sparing og investering: Årets resultater
|
Kundetilfredshet
|
Historisk utvikling mot bransjen
|
---|---|---|
Kron
|
76,3
|
(-0,6)
|
Nordnet
|
74,0
|
(+3,8)
|
Handelsbanken
|
71,7
|
(+0,1)
|
SKAGEN
|
70,8
|
(-)
|
Storebrand
|
66,9
|
(+1,6)
|
Eika
|
66,4
|
(+1,8)
|
Bransjesnitt
|
65,7
|
(+1,2)
|
Sparebank 1
|
64,2
|
(-1,0)
|
Øvrige
|
62,6
|
(-5,1)
|
Nordea
|
62,3
|
(+1,3)
|
DNB
|
61,4
|
(+1,3)
|
Om undersøkelsen
Totalt er det gjennomført omtrent 2000 dybdeintervjuer blant personer som har penger investert i aksjer eller fond. Landsjef for Handelsbanken i Norge, Marion Ulander, er stolt over kundenes tilbakemeldinger i undersøkelsen.
– Det er gledelig å se at kundene setter pris på det langsiktige arbeidet vårt med kundens beste for øye. Det er dette vi jobber for hver dag – å ha de aller mest fornøyde kundene, sier landsjef Marion Ulander.