Send oss klagen skriftlig.
Er du privatkunde sender du oss en melding fra mobilbanken eller postkassen i nettbanken Åpnes i nytt vindu. Som bedriftskunde bruker du postkassen i Nettbedrift Åpnes i nytt vindu. Velg "Annet" og skriv "Kundeklage" i emnefeltet. Du kan laste opp vedlegg hvis du vil.
Hvis du ikke har tilgang til nettbank eller Nettbedrift kan du kontakte oss på Digipost Åpnes i nytt vindu. Søk etter postkassen Handelsbanken Kundeklager, eller send brev til:
Svenska Handelsbanken AB NUF
Klageansvarlig
Postboks 1342 Vika
0113 Oslo.
Vi ber om at du merker henvendelsen som en klage.
Ønsker du å rette en klage til et av våre datterselskaper, SHB Liv Forsikringsselskap eller Handelsbanken Liv, ber vi om at du tar kontakt på Digipost Åpnes i nytt vindu Handelsbanken Kundeklager eller på post til:
Handelsbanken Liv
Postboks 1960 Vika
0125 Oslo- Vi gjør en grundig vurdering av saken din.
For å få et helhetsbilde av klagen, vil vi innhente all relevant informasjon for å kunne gjøre en grundig vurdering av den. Klager behandles fortløpende. - Du skal få svar med lettfattelig begrunnelse.
Dersom vi ikke kan ta klagen din til følge, skal vi gi deg en skriftlig begrunnelse som du kan forstå. - Ta kontakt med Finansklagenemda eller Verdipapirforetakenes Forbunds Etisk Råd.
Om du skulle oppleve at klagen ikke kan løses av Handelsbanken, kan du kontakte andre instanser.
Kontaktinformasjon eksterne klageorgan
Finansklagenemda,
Postboks 53, Skøyen,
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
www.finkn.no
Åpnes i nytt vindu
firmapost@finkn.no
Verdipapirforetakenes Forbunds Etisk Råd
Postboks 1501 Vika
0117 Oslo
Tlf: 23 11 17 40
www.vpff.no
Åpnes i nytt vindu
post@vpff.no